YAWAL rozpoczął proces rebrandingu

Yawal S.A. - producent aluminiowych systemów architektonicznych obchodzi w 2016 roku jubileusz 25-lecia i w związku z tym faktem odświeża swój wizerunek. Konsekwencją jest nowe logo oraz nowy styl komunikacji spółki.

 

Odświeżenie wizerunku marki jest konsekwencją zmian, które zachodzą w spółce. Od kilku miesięcy pracujemy nad konsolidacją grupy (Yawal, Final) i nad poprawą efektywności procesów operacyjnych – mówi Magdalena Jagiełło, Prezes Yawal SA. Dostosowujemy również strukturę firmy do wymagań rynku, dzięki czemu będziemy działać dynamiczniej i skuteczniej. Chcemy by ta nowa jakość nad którą pracujemy znalazła odzwierciedlenie w nowym systemie identyfikacji wizualnej. Dotychczasowy dorobek firmy (25 lat istnienia) został zachowany pozostając przy czerwonej kolorystyce i nazwie firmy, ale w ślad za idącymi zmianami elementy te zyskały swoją indywidualność, większą czytelność i współczesny charakter.

 Nowe logo Yawal poza odświeżeniem zapisu nazwy (logotyp) zostało wzbogacone o element graficzny z monogramem firmy (litera Y). Kolorystyka czerwona logo została zdynamizowana odcieniem malinowym a kolorem uzupełniającym stał się chłodny turkus, co podkreśla nowoczesność marki, a jedocześnie nowy system identyfikacji wykorzystuje motyw siatki konstruktorskiej, która oddaje inżynieryjny, solidny charakter marki, co zawsze stanowiło największą jej siłę.

 Autorem rebrandingu jest agencja Dragon Rouge z Warszawy, firma brandingową od ponad 20 lat w Polsce, pomagającą markom rozwijać i zmieniać się.

 Wdrożenie nowej identyfikacji wizualnej na wszystkich nośnikach to proces rozłożony w czasie i potrwa około roku. Jednak już na przełomie roku pojawiły się pierwsze nośniki nowej identyfikacji w postaci kalendarzy, a w trakcie projektowania są również kolejne, takie jak katalog firmowy czy strona internetowa.